Nog eens wennen... - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Annemieke van Kampen - WaarBenJij.nu Nog eens wennen... - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Annemieke van Kampen - WaarBenJij.nu

Nog eens wennen...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

17 September 2006 | Nederland, Groningen

Het is al meer dan 1 week sinds ik terug van BF ben. Nog wel eens te wennen. Het gaat goed.

Tot nu toe al aantal gesprekken gehad met John Hay (uit Engeland), Mariska van Zanten en Monica Versluis (coordinator van DovenOntwikkelingsSamenwerking= DOS) over mogelijkheden van ontwikkelingssamenwerking tussen BF en NL. Op zaterdag 7 oktober ga ik naar DOS-dag in Zoetermeer. Daar hoop ik wat ervaringen met de anderen kunnen delen, die in een ontwikkelingsland zijn geweest. Zie www.dovenschap.nl (bij werkgroepen en agenda)

Ook nog steeds contact met ASF. (=Association des Sourds du Faso) Tot nu toe heeft ASF sinds mijn vertrek aantal vergaderingen gehad, in diverse steden onder andere Koudougou, Ziniare en Ouagadougou.

Ook nog gemail met Wilma Wolthuis. Zij maakt het zich goed in Mali.

Zoals het beloofd is, is hier nog meer foto's bij deze bericht.

* Thee gedronken bij Tamasheq man, samen met Wilma en nog een blanke vrouw in de eerste week. Thee was heel sterk maar ook erg zoet. Gemaakt van de kruiden en suiker op hete houtskool.

* Bezoek aan Grande Mosquee en de oude stad in Bobo in de tweede week. Heel indrukwekkend. Baye-Aziz heeft Laure en mij meegenomen om deze bezienswaardigheden te laten zien. Ook lauwe bier geproefd, die net is gemaakt door een vrouw.

Veel kijkplezier !

Liefs, Annemieke

PS in de volgende bericht schrijf ik over een paar grapjes van Dove Afrikanen, en bij deze bericht ga ik met mijn eigen reis-blog afronden.

  • 17 September 2006 - 16:26

    Imelda.:

    Heel indrukwekkend hoe mensen allerlei dingen ondernemen om in hun eigen onderhoud te voorzien. Het valt mij op dat allen zo'n blije uitstaling hebben. Ik kan mij voorstellen dat het nog wennen is hier in nederland. Liefs. Imelda.

  • 18 September 2006 - 20:11

    Sharon:

    Hoi Annemieke

    Je bent vast al teruggekeerd in ons kikkerland. Ik heb met alle plezier naar jouw foto's en verhalen gelezen. Het is interessant en erg leuk om te mogen lezen wat er te doen en mogelijkheden er zijn voor de doven en slechthorenden in een andere continent van de wereld: Afrika.

    Heel veel succes verder, Houdoe van Sharon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Groningen

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 Januari 2008

laatste dagen... festival

10 Januari 2008

workshop op 3de en 4de dag

08 Januari 2008

2de dag workshop

06 Januari 2008

1ste dag workshop LSM

04 Januari 2008

Openingsceremonie
Annemieke

Actief sinds 21 Juli 2006
Verslag gelezen: 739
Totaal aantal bezoekers 80880

Voorgaande reizen:

26 December 2007 - 12 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: