Terug uit Berlijn en Stockholm - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Annemieke van Kampen - WaarBenJij.nu Terug uit Berlijn en Stockholm - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Annemieke van Kampen - WaarBenJij.nu

Terug uit Berlijn en Stockholm

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

13 Augustus 2006 | Nederland, Groningen

Net terug uit Berlijn en Stockholm wegens twee kleine conferenties 'Deaf History International (DHI)' en 'Deaf Academics' - alle twee conferenties waren interessant. Maar de eerste was wat emotioneler wegens meerdere onderwerpen over 'tweede wereldoorlog en holocaust'. Enkele levensverhalen van oudere Dove Joodse vrouwen gehoord wat zij hebben meegemaakt o.a. concentratiekamp en ook gevlucht. Erg aangrijpend. Amsterdam heeft ook een goede documentaire gemaakt over deportatie van Dove Joodse kinderen in de klassen op Ammanschool en ook enkele ervaringen van de klasgenoten en overlevenden. Zie ook meer informatie via www.swda.org en www.dovenshoah.nl (SHOAH).

Onlangs onverwacht als een bestuurslid van DHI geworden.

De tweede conferentie was meer gericht op netwerk, discussies en lezingen van D/dove en slechthorende onderzoekers en wetenschappers, allemaal verschillende gebieden. Zie ook www.deafacademics.org.

In Berlijn nog een paar tours gemaakt naar een oude school, ITA (prive school voor Dove joodse kinderen). Ook momument, parliament en museum bezocht met een Dove gids.

Wel drukke tijd gehad. Maar nu eindelijk vakantie ! Zin in naar Afrika maar wel spannend. Het is voor mij de eerste keer ... om naar de derde wereldland(en) te reizen; Burkina Faso en misschien Mali.

Tot nu toe bijna klaar met voorbereidingen. Morgen wordt het een inpakdag !

Hierbij enkele foto's van Berlijn en Stockholm.

• 14 Augustus 2006 - 09:13

Joepie:

Hoiiiiii,

Goede idee, jammer ik dat binnen 2 weken je niet kan volgen. Ben helemaal ook weg in andere werelddeel ;)
    Wens je heel fijne vakantie toe.
    In ASL; TAKE CARE!

Hugs Joepie

• 14 Augustus 2006 - 09:35

Margret:

Super website! En jij bent ook super, wat je allemaal doet en gaat doen in Afrika. Volg je gevoel en je weet dat dit goed zit, dan zit alles goed!
    Een goede reis en heel veel plezier in Afrika!

Liefs van Vishoeve

• 15 Augustus 2006 - 19:41

Marijke:

Dag Annemieke,er wordt echt spannend voor jou, dat je gauw naar Afrika gaat vertrekken, ik hoop dat je daar vele mooie ervaringen mag meemaken. Ook op de dove school waar de Broeder Vladmir of zo uit Sint Michielsgestel werkt.
    Veel plezier ermee en liefs Marijke