Bobo - Reisverslag uit Ouagadougou, Burkina Faso van Annemieke van Kampen - WaarBenJij.nu Bobo - Reisverslag uit Ouagadougou, Burkina Faso van Annemieke van Kampen - WaarBenJij.nu

Bobo

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

24 Augustus 2006 | Burkina Faso, Ouagadougou

Nu ben ik in Bobo. Twee Dove jongeren zitten naast me. Zij zijn nieuwsgierig. Bouba Sanou en Sienou Laure heten zij (jongen en meisje). Ook Doof.

Busreis was prima. (hier moeilijk typen door andere toetsen in Internet Cafe. Deze jongeren helpen mij om uit te leggen.) Er was veel groen. Door veel regen groeit het sneller. Zelfs bomen. Heel mooi. Het is niet zo warm. De reis duurde 5 uren. Tussen Ouagadougou en Bobo Dioulasso waren wij gestopt. Naar de WC gegaan. Nog een flesje cola gekocht. Veel kinderen kwamen me af en wilden dat ik iets wat van hen zou kopen. Van een meisje had ik toen sesame koekjes gekocht want zij wou me koekjes geven omdat zij schrok dat ik Doof was. Toch dan maar betaald voor 100 CFA.

Middags kwam ik in Bobo aan en werd door 4 BF-ers opgehaald. Laure, Salam (directeur), Francoise (lerares) en Wenceslas (Doof) brachten me naar de klooster waar ik voor 1 week verblijf. Er waren nonnen (Afrikaans). Kamer was prima.

Later probeer ik foto's downloaden, bij deze bericht.

Gisteravond met Salam en Laure gegeten in een restaurant en toen op bezoek bij de moeder van Laure geweest. De moeder kan gebaren. Zij vroeg me naar mijn moeder, hoe het met haar gaat.

Nu stop ik. Straks naar de school.

Liefs
Annemieke

  • 24 Augustus 2006 - 11:57

    Carolina:

    Leuk heel eventjes met jou via msn had gechatten. Toevallig!! Je bent daar al een week, zo veel gezien, leerzaam en verrijkt. Nu in een andere dorp, Bobo. Ik geniet van je avontuurlijke verhaal.
    Liefs C.

  • 24 Augustus 2006 - 17:36

    Wilma:

    Fijn dat de busreis zo goed is gegaan. Interesssant toch die verschillende reakties van mensen op jouw doofheid gecombineerd met je blank-zijn! Het was zoooo gezellig met je! Door de gebaren die ik allemaal van jou heb geleerd ben ik nu in staat om zonder pen en papier een beetje te communiceren met Nelson, de dove jongen die hier in de 'printshop' werkt. Ik heb hem 'gebaard' dat je veilig in Bobo bent aangekomen! Geniet ervan en tot zaterdag!
    veel liefs,
    WW

  • 25 Augustus 2006 - 18:05

    Ida:

    Lief.Een andere stad en weer een andere dovenschool.Zijn de scholen niet gesloten i.v.m vakanties?Kom je er achter hoe hun organisatie in elkaar steekt en wat voor lesmateriaal er is?Wie bekostigd het dovenonderwijs?Zijn de leerkrachten geschoold en is er enige vorm van samenwerking met Gallaudet? Jouw verhalen roepen veel vragen op.Wat zou ik graag even om 't hoekje willen kijken..Tùt

  • 25 Augustus 2006 - 18:19

    Rita:

    Hoi Annemieke, ik heb je gevonden. Wow zeg, nu kan ik je volgen, leuk hoor... heerlijk je zo in vol avontuur te zien. Ik mis je bij het sporten, in mijn eentje is het veel minder leuk. Mijn vakantie met daan was ook erg leuk. Ik vertel je meer als je terug bent. tot later.. groetjes rita

  • 25 Augustus 2006 - 20:49

    Jacqueline:

    Hoi Annemieke,
    groetjes vanuit Ouaga! Vandaag was de laatste cursus-dag hier bij SIL. Morgen komen wij ook naar Bobo, dus misschien zien we je nog. Leuk om je berichtjes te lezen en de foto's te zien.


  • 25 Augustus 2006 - 23:31

    Neef Hessel:

    Hallo nicht,

    Mooi om te lezen wat je allemaal meemaakt.Het lijkt me een ware aanvulling op al je andere ervaringen in het buitenland. Je ontmoet veel locals en dit lijkt mij iets om niet snel te vergeten.

    Succes met alles wat je daar nog gaat doen en Wij blijven je volgen.

    groet,
    Hessel, Irma en Eline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Burkina Faso, Ouagadougou

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 Januari 2008

laatste dagen... festival

10 Januari 2008

workshop op 3de en 4de dag

08 Januari 2008

2de dag workshop

06 Januari 2008

1ste dag workshop LSM

04 Januari 2008

Openingsceremonie
Annemieke

Actief sinds 21 Juli 2006
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 80907

Voorgaande reizen:

26 December 2007 - 12 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: