Internetten, eten, vervoer.... - Reisverslag uit Ouagadougou, Burkina Faso van Annemieke van Kampen - WaarBenJij.nu Internetten, eten, vervoer.... - Reisverslag uit Ouagadougou, Burkina Faso van Annemieke van Kampen - WaarBenJij.nu

Internetten, eten, vervoer....

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

01 September 2006 | Burkina Faso, Ouagadougou

Vandaag is het de laatste dag in Bobo. Morgen ga ik off naar Ouaga. Ook iets van het Noorden zien (Kaya) en aantal gesprekken met de opvoeders voeren. Ik heb nog 1 week gaan. Nog van harte bedankt voor fijne reacties.

Hier in het Internet Cafe hebben ze wel een paar webcams. Zo heb ik met Carolina, Yfke (vriendinnen uit NL) en Arunas (uit Litouwen) gewebcamd. Een paar Dove Afrikanen wilden contact met hen, zoals Baye-Aziz, Laure, Wague, Bouba en Daouda. Bijzonder... Ik wil ook een webcam thuis in NL. Misschien daar wat sneller, hier wel traag.

Gisterochtend lekker in het luxe hotel met Laure gezwommen. Crepes met ham en kaas besteld (heel erg vet !!!) en ik vond het wel lekker maar Laure niet. Zij zei toen dat het eten iets voor de Blanken was. Zo merken houden veel Afrikanen van geitevlees of kip. Er is altijd veel vlees. Kippen en geiten zijn hier wel heel anders dan in NL. Iets wat dunner en kleiner; kleuren wat vager. Al foto's daarvan gemaakt. 'T komt nog wel dat ik deze foto's ga downloaden.

Hier ben ik al voor een paar keer uitgenodigd voor een dinner, zelfs 1x bij de restaurant. De moeder van Laure, haar zus, Salam, Laure en ik hebben veel kip uit maar 1 schaal gegeten, met wat stokbrood. Typisch Afrikaans. Wel echt lekker, vooral met ijskoude bier erbij !

Gistermiddag nog naar de school geweest voor een gesprek met het aantal Doven van ASF (Association du Sourds de Faso) en Salam, maar Salam kwam toen niet wegens de vergadering volgens een bewaker. Toen gingen wij naar een voetbaltraining bij een andere school, per voet. Avonds heel hard geregend; toen naar de klooster gegaan. Vroeg op bed gegaan.

Hier ga ik altijd per voet, per fiets (fiets van Laure geleend) en per taxi. Soms achter iemand op de brommer. Wel attent op het verkeer zijn! Soms wel te zweten op fiets vooral wanneer ik op een heuvel moest.

Nu even in de volgende bericht over Doven en arbeid vertellen.

  • 02 September 2006 - 18:13

    Daan:

    hoi annemieke!

    ik verheug je binnenkort weer zien en meer je verhalen vertellen.
    genieten je ervaring in afrika.

    groeten daan

  • 03 September 2006 - 17:00

    Joepie:

    Ben nu helemaal terug uit Mexico, nu ff je verhalen doorlezen. Tsjeemina, wat veel belevenissen. Zeker weinig te vergelijken met mijn vakantie. Maar wij hebben een week een geweldige rondreis gehad. Heel veeeeeeel gezien, ook iets van armoede. Soms moet je wel slikken van de ontwikkelingslanden. Als je terug bent, dan gaan wij samen hele dag uit te wisselen!

    Kusjes Joepie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Burkina Faso, Ouagadougou

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 Januari 2008

laatste dagen... festival

10 Januari 2008

workshop op 3de en 4de dag

08 Januari 2008

2de dag workshop

06 Januari 2008

1ste dag workshop LSM

04 Januari 2008

Openingsceremonie
Annemieke

Actief sinds 21 Juli 2006
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 80909

Voorgaande reizen:

26 December 2007 - 12 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: