Oud en Nieuw - Reisverslag uit Bamako, Mali van Annemieke van Kampen - WaarBenJij.nu Oud en Nieuw - Reisverslag uit Bamako, Mali van Annemieke van Kampen - WaarBenJij.nu

Oud en Nieuw

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

01 Januari 2008 | Mali, Bamako

Rond 11 uur avonds gingen Victoria, Mariska en ik met een groene taxi naar de Dovenschool voor het feest.

Toen wij op het terrein van de Dovenschool kwamen, heetten enkele Dove organisatoren ons welkom. Iedereen zag er netjes uit, in een pak of jurk. Er waren tafels en stoelen buiten de school. Wij moesten zitten. Er was een officiële toespraak door een coordinator. Hij wenste ons een goede jaar toe en ook succes in het nieuwjaar:

* de baan vinden
* de examens halen
* met iemand trouwen
* de promotie op werk krijgen

Na de korte toespraak moesten wij binnen, in een zaal. Iedereen ging in hand een kring maken. Toen er harde muziek afging, mocht iedereen meteen dansen. Het was wel even verrassend ! Net alsof het al 12 uur was.

Na een paar uurtjes dansen gingen we in de andere zaal. Wij hadden zo dorst maar wij kregen meteen popcorn en kleine zoete bolletjes (ik denk van bruine suiker). Zelfs ook een lange schaal met kip, rijst, patat, doperwten, eieren, gehakt, vis en stokbrood. Het werd ons drie teveel ! Wij kregen ook wat frisdrank en water.

Na het eten gingen we dansen en kletsen. Rond 2 uur nachts kregen wij een rit door de voorzitter aangeboden, in een schoolbus terug naar huis.

Het was zo leuk en vrolijk ! Ook lekker fris door het buitenlucht. Geen stank door het rook en de drank ! Zelfs ook geen stank door de kots... (want er was geen alcohol!) Maar toch weten Malinezen hoe zij het knallende feest maken !

Gelukkig Nieuwjaar ! Happy New Year ! Bonne année !

Veel groeten uit Bamako !

Liefs,
Annemieke

PS eindelijk foto's gedownload.

• 01 Januari 2008 - 13:16

Anette:

Annemieke, een héééél gelukkig nieuwjaar, ik kreeg jouw sms precies om 24 uur vannacht. Tot gauw, Anette

• 01 Januari 2008 - 13:26

Kukel:

Annemieke,ook wij wensen je een heel gelukkig en spannend jaar toe.
    XXXXXXXXXX Simon en Kukel

• 01 Januari 2008 - 14:51

Janida:

Lieve Annemieke.Wij wensen jou:
    FOLLE LOK EN SEINE YN IT NIJE JIER.
    Naast de vele talen daar in Mali kan deze friese wens er nog wel bij.
    Wat heerlijk dat er zonder champagne ook gefeest kan worden!Nu weten we hoe Victoria en Mariska eruit zien.Ook voor hen de beste wensen.Alle liefs van ons.

• 01 Januari 2008 - 17:37

Annelies:

hee annemieke :-) leuk om je te volgen via deze blog! :-) ik volg je verhalen met veeeeel interesse! oja, gelukkig nieuwjaar! :-)

Ik wou je ook nog vragen: kan je aub aan Francis vragen of hij mij aub terugmailt ivm Adamorobe begin april? Ik moet dat stillekesaan boeken maar moet eerst weten of het past voor Francis.

dikke knuffel uit belgie!

Annelies

• 01 Januari 2008 - 21:58

Pieter & Anna:

Lieve Annemieke,
    Veel geluk in 2008, en wat zag je er mooi uit! Echt gala...
    Geniet maar.

• 02 Januari 2008 - 02:30

Shaneybo:

Vicky looks great - of course, you look great too!

happy new year - sorry for not catching you on MSN as I was busy with my Yu ;-)

Have fun and be happy! Am thinking of you!

kusjes, Shaneybó

• 02 Januari 2008 - 14:40

Isabelle:

He Annemieke! Ik wens je een fantastische tijd daar en natuurlijk een spetterend nieuw jaar!!! xxx

• 04 Januari 2008 - 09:42

Onno:

Gelukkig nieuwjaar daar! En doe alle Nederlandse collega's de groeten :-)